Hagelbergs

Tänker du som jag?

Smart av företaget måste jag säga

Jag måste bara berätta om en sak som mitt företag gjorde nyligen som var ett otroligt enkelt och prisvärt sätt att förbättra arbetsmiljön för våra anställda, som jag tror att många kan ha nytta av. Vårt problem var nämligen att vi hade det alldeles för trångt på kontoren och alla arbetsutrymmen, eftersom det under årens lopp kommit in allt fler saker. Många av dessa möbler och maskiner användes bara vid enstaka tillfällen, så vad vi gjorde var att hyra lager att ställa undan allt detta i. Helt plötsligt har vi nu nästan hur mycket yta som helst att röra oss på i våra lokaler, och det är så otroligt skönt.

Jag tror tyvärr att många företag väljer att flytta till stora, dyra lokaler för att lösa den här typen av problem, trots att det räcker med att flytta ut sakerna till ett förråd. Man kan ju bara undra hur stora summor som slösas bort på detta sätt, och som kunde använts till betydligt nyttigare saker, för att hyra ett förråd är ju inte alls särskilt dyrt. Jag kan rekommendera Selstor som vi använde oss av. Nu har vi bra ordning på våra saker, och det går ofta ännu snabbare att hitta det man letar efter än tidigare, trots att de finns lite längre bort. Det är ju nämligen så att det viktigaste för att hitta saker är att de är sorterade i en enkel ordning och att det är lätt att komma åt dem. Förut var man ofta tvungen att leta igenom utrymmen med massa saker ihopträngda för att komma åt något.



One Comment

Leave a Reply